SmartMOVE: Brezplačna izobraževanja na temo trajnostne mobilnosti za podjetja

29. september 2023 – Jeseni se v sklopu projekta SmartMOVE pričenja cikel brezplačnih izobraževanj, na katerih bodo strokovnjaki z različnih področij na zanimiv in dinamičen način predstavili ključne teme in možnosti, ki jih imajo delodajalci in zaposleni, da pripomorejo k bolj trajnostni mobilnosti z izjemno ugodnimi učinki tako za vse, tudi za skupnost in okolje.

Projekt SmartMOVE: Pametne rešitve za trajnostno mobilnost naslavlja izziv trajnostne mobilnosti na lokacijah z veliko prometa, v tem primeru Ljubljansko urbano regijo (LUR) z glavnim mestom Ljubljano, ki je najpomembnejši cilj dnevnih migracijskih tokov v Sloveniji. Jeseni se začne brezplačni izobraževalni cikel, na katerem bodo strokovnjaki iz različnih področij predstavili ključne teme in možnosti za delodajalce ter zaposlene, ki lahko prispevajo k trajnostni mobilnosti s pozitivnimi učinki za vse, vključno s skupnostjo in okoljem. Izobraževanja bodo podprta tudi z video ponazoritvami vsebin in primerov, izdelanih posebej za ta namen.

  • 11. 10. 2023 – Uvajanje in upravljanje trajnostne mobilnosti v podjetjih  (webinar)
  • 25. 10. 2023 – Upravljanje parkiranja in optimizirana raba avtomobila  (webinar)
  • 08. 11. 2023 – Upravljanje mobilnosti podjetij: koristi za zaposlene, okolje in poslovanje (webinar)
  • 22. 11. 2023 – Zdravstveni vidiki mobilnosti zaposlenih (webinar)
  • 18. 01. 2024 – Dobre prakse in izkušnje upravljanja trajnostne mobilnosti v podjetjih in ustanovah (v živo)

Vsi webinarji potekajo od 9.00 do 10.15, izobraževanje v živo pa med 10. in 12. uro. Ob spremljanju vsaj treh izobraževanj prejmete tudi potrdilo o udeležbi. Na izobraževanja po vašem izboru se lahko prijavite tukaj. Za več informacij obiščite www.smart-move.si ali www.zds.si.

Vabilo na cikel brezplačnih izobraževanj za podjetja o trajnostni mobilnosti

Opisi izobraževanj

Webinar: Uvajanje in upravljanje trajnostne mobilnosti v podjetjih 
Datum: 11. 10. 2023 ob 9.00
Trajanje: 9.00–10.00

Kratek opis: Podjetja in druge ustanove so pomemben deležnik pri načrtovanju in upravljanju učinkovitega mestnega prometa, kakor tudi pri spodbujanju trajnostne mobilnosti. Uvodno predavanje obravnava orodja, ki učinkovito in uspešno naslavljajo mobilnost v podjetjih in ustanovah, hkrati pa spodbujajo kolesarjenje, uporabo javnega prevoza ter racionalnejšo rabo avtomobila, kar prinaša tudi precejšnje prihranke. V sklopu predavanja bo podrobno predstavljen mobilnostni načrt za ustanove kot strateški dokument za obravnavo stanja, vzpostavitev vizije in nabor ukrepov trajnostne mobilnosti z namenom spreminjanja potovalnih navad zaposlenih.

Webinar: Upravljanje parkiranja in optimizirana raba avtomobila 
Datum: 25. 10. 2023 ob 9.00
Trajanje: 9.00–10.15

Zaradi pogostega primanjkljaja parkirnih mest v primerjavi s številom avtomobilov predstavlja upravljanje parkiranja oziroma parkirišč enega izmed ključnih ukrepov za spreminjanje potovalnih navad zaposlenih. Poleg spodbujanja trajnostne rabe osebnega avtomobila, lahko podjetja z ukrepi na področju upravljanja parkiranja naslavljajo zmanjšanje stroškov vzdrževanja parkirišč, objekta in okolice. Na predavanju bodo predstavljeni raznoliki ukrepi vezani na upravljanje parkiranja oziroma parkirišč, celovito naslavljanje optimizirane rabe avtomobila ter inovativne rešitve na področju trajnostne mobilnosti zaposlenih.

Webinar: Upravljanje mobilnosti podjetij: koristi za zaposlene, okolje in poslovanje
Datum: 8. 11. 2023 ob 9.00
Trajanje: 9.00–10.15

Trajnostna mobilnost podjetjem in zaposlenim omogoča bolj učinkovito izkoriščanje delovnega časa, zmanjševanje stroškov in obremenitve okolja. Podjetja lahko s sprejetjem politik trajnostne mobilnosti bistveno zmanjšajo emisije, optimizirajo prometne tokove ter izboljšajo življenje zaposlenih in prebivalcev mest. Na predavanju bodo predstavljeni različni načini in izzivi upravljanja mobilnosti podjetij, ki naslavljajo spodbujanje sprememb v kulturi podjetij ter koristih za zaposlene, okolje, poslovanje podjetij ter prehoda vsakega podjetja na ogljično nevtralnost.

Webinar: Zdravstveni vidiki mobilnosti zaposlenih
Datum: 22. 11. 2023 ob 9.00
Trajanje: 9.00–10.15

S spodbujanjem aktivnega prihoda na delo in ozaveščanjem o škodljivosti sedečega življenjskega sloga lahko občutno pripomoremo k splošnemu zdravju zaposlenih. Aktivni prihodi na delo (hoja, kolesarjenje) manjšajo povprečno letno bolniško odsotnost in večajo splošno zadovoljstvo zaposlenih. Na predavanju bodo predstavljena trenutna spoznanja vpliva trajnostne mobilnosti na zdravje zaposlenih ter učinkoviti pristopi za spodbujanje zdravja v podjetjih in ustanovah.

V živo: Dobre prakse in izkušnje upravljanja trajnostne mobilnosti v podjetjih in ustanovah
Datum: 18. 1. 2024 ob 10.00
Trajanje: 10.00–12.00

Na izobraževanju bodo s strani podjetij in ustanov predstavljene številne dobre prakse, rešitve in izkušnje naslavljanja trajnostne mobilnosti v podjetjih. Izobraževanje bo potekalo v živo, več podrobnosti pa bomo objavili v drugi polovici oktobra.

V projektu SmartMOVE, ki je podprt s sredstvi Finančnega mehanizma EGP, sodelujejo Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije kot nosilec projekta in projektni partnerji Institut Jožef Stefan, Inštitut za politike prostora, Ljubljanski urbanistični zavod, Združenje delodajalcev Slovenije, GoOpti, Center energetsko učinkovitih rešitev in norveški Raziskovalni inštitut Nordland.

StudioKroG – Prvi demonstracijski center krožnega gospodarstva v Sloveniji na primeru rabljenih ladijskih kontejnerjev

28. september 2023 – Projekt »Studio krožnega gospodarstva« – studioKroG prezentira koncept norveškega pristopa, ki temelji na minimalističen videzu in pristopu brez uporabe deviških materialov. Na novinarski konferenci, ki je potekala 26. septembra 2023 v Rogaški Slatini, so predstavili projekt StudioKroG in njegove inovativne rešitve, ki se osredotočajo na uporabo ladijskih kontejnerjev v arhitekturi in gradbeništvu v kontekstu krožnega gospodarstva. Za boljše razumevanje nadgradnje krožnega gospodarstva so prikazali posamezne prostore, ki so v funkciji prikaza možnih oblik uporabe odpadkov kot virov.

Projekt StudioKroG, ki ga podpira Norveški finančni mehanizem, postavlja nove standarde trajnosti in ponovne uporabe v teh ključnih sektorjih. Na novinarski konferenci so sodelovali govorci, ki so poudarili pomen krožno-gospodarskih pristopov v arhitekturi, gradbeništvu ter v razvoju naše prihodnosti. Predstavili so svoje poglede in prispevke k razvoju krožnega gospodarstva v Sloveniji.

Mag. Bojan Pirš, direktor OKP Rogaška Slatina, ki je partner v projektu, je v uvodnem pozdravu predstavil namen in pomen projekta StudioKroG. Izpostavil je pomembno vlogo lokalnih skupnosti pri oblikovanju prihodnosti, ki se kaže tudi na primeru investicije, ki pomembno prispeva k širšemu razumevanju in usposobljenosti na področju krožne rabe virov. Spomnil je, da je prvi center ponovne uporabe v Sloveniji začel obratovati pred 13 leti prav tukaj v Rogaški Slatini. »Krožno gospodarstvo in ponovna uporaba sta oba ključna koncepta, ki se osredotočata na trajnostno ravnanje z viri in zmanjšanje okoljskega vpliva« je izpostavil direktor OKP, mag. Pirš. Medtem je izpostavil, da se koncept ponovne uporabe, ki se izvaja kot prednostna usmeritev za minimizacijo odpadkov, s krožno-gospodarskim konceptom dopolnjuje s celovitim pristopom, večjo ekonomsko vrednostjo izdelkov, trajnostno in dolgoročno rešitvijo naraščanja količin odpadkov, kar prispeva k reševanju globalnih izzivov s podnebnimi spremembami in izčrpavanjem naravnih virov.

Na novinarski konferenci je mag. Marko Koprivc, državni sekretar Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj poudaril ključno vlogo ministrstva pri uveljavljanju trajnostnih pristopov in pomembnost krožnega gospodarstva. Izpostavil je ključno točke, kot so podpora trajnostnemu razvoju, saj je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj ključni akter pri oblikovanju politik, ki spodbujajo trajnostni razvoj Slovenije. To vključuje spodbujanje praks, ki zmanjšujejo obremenitev okolja in povečujejo uporabo obnovljivih virov, med drugim tudi skozi financirane projekte Norveškega finančnega mehanizma. Izpostavil je, da krožno gospodarstvo lahko prispeva k lokalnemu razvoju, zmanjšanju regionalnih neenakosti in ustvarjanju delovnih mest.

Dr. Jure Kotnik, svetovno priznan arhitekt kontejnerske gradnje, je predstavil inovativnost ladijskih kontejnerjev v arhitekturi in njihovo ključno vlogo pri krožnih konceptih. Izpostavil je, da ladijski kontejnerji predstavljajo inovativno priložnost za gradnjo, ki ne le reciklira obstoječe materiale, temveč tudi omogoča preoblikovanje teh industrijskih komponent v estetsko privlačne in funkcionalne arhitekturne objekte. Poudaril je njihovo prilagodljivost in možnosti za kreativno oblikovanje. Poudaril je univerzalnost modularnega pristopa k arhitekturi in njegov potencial za reševanje različnih izzivov, s katerimi se soočajo različne družbe. Dr. Kotnik je končal s poudarkom na navdihujočih vidikih kontejnerske gradnje in njenem potencialu za oblikovanje trajnostne in estetsko privlačne prihodnosti v arhitekturi po principu krožnega gospodarstva. Spodbudil je k razmišljanju o tem, kako lahko ta pristop prispeva k reševanju globalnih izzivov kot so podnebne spremembe in pritiski na naravne vire.

Dr. Klavdija Rižnar, vodja projekta, ZRS Bistra Ptuj je predstavila razvoj in implementacijo trajnostnih rešitev na primeru projekta StudioKroG. Izpostavila je glavne cilje projekta, vključno z njegovim prispevkom k trajnostni gradnji, spodbujanju krožnega gospodarstva in izboljšanju kakovosti življenja v lokalnih skupnostih. Poudarila je, kako projekt usmerja svoje prizadevanje v uresničevanje teh ciljev. Spregovorila je tudi o tem, kako projekt StudioKroG predstavlja prvi demonstracijski center krožnega gospodarstva na primeru ponovne uporabe rabljenih ladijskih kontejnerjev kot gradbenih elementov in konkretizirane ponovne uporabe in re-dizajna odpadkov na ravni opremljanja tako interierja kot eksterierja mobilnega objekta studioKroG. Izpostavila je, da se trajnostne rešitve prilagajajo specifičnim potrebam in okoljskim izzivom lokalnih okolij, kar je dodana vrednost projekta StudioKroG.

Dr. Marinka Vovk, vodja Investicije StudioKrog, Center ponovne uporabe je udeležence popeljala skozi praktično izvedbo krožnih konceptov, pri čemer je izpostavila krožne pristope. Govorila je o novih trendih in pristopih, ki jih uporablja projekt StudioKroG, kot so energetska učinkovitost, uporaba obnovljivih virov energije, »waste design«, industrijska simbioza, minimizacija odpadkov ter spodbujanje motivacije za povečano razumevanje krožnega gospodarstva s praktičnimi prikazi. Da je StudioKrog največja priložnost za izboljšano razumevanje krožnega gospodarstva je podkrepila s prikazom od nabave odvečnih ladijskih kontejnerjev, ki se zaradi globalizacije kopičijo po pristaniščih in skladiščih, do globalnega problema odpadnega tekstila, ki ima tehnološko rešitev tekstilni izolaciji, kakor tudi rabljeno in odvečno stavbno pohištvo in oprema, ki s transformacijo preide v uporabne izdelke. Povedala, da sta obe lokaciji investicije novi demonstracijski centri z »nič novega«, imata zeleno streho, solarne panele, tekstilno izolacijo in predstavljata konkretizacijo krožne rabe virov.

Polona Kukovec Lakota iz RRC Ormož je povzela ključne ugotovitve ozaveščanja o krožnem gospodarstvu in zmanjševanju ogljičnega odtisa. »Okoljsko obveščanje lahko poveča ozaveščenost ljudi o okoljskih vprašanjih, kar vodi k bolj trajnostnim odločitvam« je poudarila pomen izvajanja ozaveščanja različnih ciljih skupin, kjer je bilo vključenih več kot 800 udeležencev  že v prvem letu.

Da projekt StudioKroG ni le teorija, temveč učinkovita praksa, so se udeleženci novinarske konference tudi prepričali, ko so vstopili v embalažo, ki jo kontejnerji opravljajo in si ogledali tri 12m in enega 6 m ladijske kontejnerje v vertikalni in horizontalni postavitvi (100 m2). V praksi so se prepričali, da uporaba arhitekture ladijskih zabojnikov omogoča učinkovito izkoriščanje obstoječih virov, spodbuja trajnostno gradnjo ter prispeva k zmanjševanju odpadkov in okoljske obremenitve, kar je ključnega pomena za krožno gospodarstvo.

V projektu sodelujejo Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj kot nosilec projekta in projektni partnerji Center ponovne uporabe, OKP Javno podjetje za komunalne storitve Rogaška Slatina, azvojno raziskovalni center Ormož in  Fonix AS z Norveške.

Vir: ZRS Bistra Ptuj

#OurStories v središču pozornosti v Evropskem parlamentu

28. september 2023 – Ta teden je v Evropskem parlamentu na ogled razstava Norveškega finančnega mehanizma in Finančnega mehanizma EGP, ki v ospredje postavlja izbrane projekte. Skupen cilj vsem pa je bolj zelena, demokratična in vključujoča Evropa.

Razstava Naše zgodbe (“Our Stories”)

Razstava Naše zgodbe Norveškega finančnega mehanizma in Finančnega mehanizma EGP, ki predstavljata prispevek Islandije, Lihtenštajna in Norveške k družbenemu in gospodarskemu razvoju Evrope, je med 26. in 29. septembrom 2023 na ogled v Evropskem parlamentu. Na fotografski razstavi so predstavljeni izbrani projekti in rezultati trenutnega obdobja financiranja, gosti pa jo poslanka Evropskega parlamenta Christel Schaldemose v sodelovanju s predstavništvom Norveške pri Evropski uniji.

“Ponosni smo na mehanizma. Morda se zdita skromna, vendar sta pomembna. Norveški finančni mehanizem in Finančni mehanizem EGP dopolnjujeta EU sredstva in prinašata dobe rezultate v državah upravičenkah. Mehanizma financirata več kot 6000 projektov. Zahvaljujoč tem projektom se izmenjuje znanje in izkušnje, krepijo se institucionalne zmogljivosti, zmanjšujejo se emisije toplogrednih plinov, varuje se naše okolje in krepi dvostransko sodelovanje,” pravi Anders Eide, imenovani veleposlanik Norveške pri EU.

Gospodsi ogleduje fotografsko razstavo
Razstava #OurStories v Evropskem parlamentu. © Urad za finančne mehanizme

Sodelujemo skupaj

Razstava Naše zgodbe Norveškega finančnega mehanizma in Finančnega mehanizma EGP prikazuje vpliv več kot 6600 projektov, ki se izvajajo v partnerstvu med ljudmi, podjetji in javnimi institucijami v državah donatoricah in državah upravičenkah. Projekti, ki so razstavljeni v Evropskem parlamentu, prispevajo tudi h krepitvi dvostranskih odnosov po vsej Evropi. Več o partnerstvih si lahko preberete tukaj.

Tri države donatorice, Islandija, Lihtenštajn in Norveška, so v sedanjem obdobju financiranja skupaj namenile 2,8 milijarde EUR.

Ragna Fidjestøl, izvršna direktorica Urada za finančni mehanizem, sekretariata za Norveški finančni mehanizem in Finančni mehanizem EGP, je jasna, zakaj je razstava #OurStories pomembna:

»Razstava je predstavitev navdihujočih zgodb, ki se skrivajo za projekti, financiranimi iz Finančnega mehanizma EGP in Norveškega finančnega mehanizma. Obiskovalci lahko pričakujejo, da bodo videli dejanske primere, kako so ti projekti spremenili razmere v državah upravičenkah, izboljšali življenja, zaščitili okolje in okrepili vezi med našimi državami. To je dokaz učinka naših skupnih prizadevanj in moči sodelovanja za boljšo Evropo.«

Napis EEA Norway Grants pred stavbo Evropskega parlamenta
Razstava #OurStories v Evropskem parlamentu. © Urad za finančne mehanizme

Solidarnost z Ukrajino

Ena od zgodb, ki jih izpostavlja razstava, je zgodba Svitlane Zaluznha in projekta TULA. Ko je Rusija leta 2022 napadla Ukrajino, je bila mati treh otrok z družino prisiljena zapustiti svojo domovino in se preseliti v Litvo. Svitlana je hitro zaznala potrebo po integraciji ljudi, ki jih je razselila vojna, in se vključila v projekt Tula.

Namen projekta TULA, ki ga podpirata Norveški finančni mehanizem in Finančni mehanizem EGP, je pomagati Ukrajincem, razseljenim zaradi vojne v Litvi, pri zdravljenju, spravi in vključevanju v novo okolje. Cilj je okrepiti ljudi in obnoviti družine, ki jih je razbila vojna, ter jih psihično pripraviti na vrnitev v Ukrajino, ko se vojna konča. “Zgodba našega partnerstva je zgodba o zaupanju, odzivnosti in odločnosti. Spomladi leta 2022 sta nam in našim idejam zaupala Finančni mehanizem EGP in Norveški finančni mehanizem. Zahvaljujoč nepovratnim sredstvom in nedavnemu krogu povračil z veseljem nadaljujemo svoje delo – in zavezani smo, da bomo z enako strastjo in ustvarjalnostjo ohranili zagon,” pojasnjuje Svitlana.

Skupina treh ljudi se pogovarja v krogu pred fotografsko razstavo
Svitlana Zaluznha iz projekta TULA, Ragna Fidjestøl, izvršna direktorica Urada za finančni mehanizem, in Anders Eide, imenovani veleposlanik Norveške pri EU. © Urad za finančne mehanizme

Zgodbe, ki so pomembne

Razstava označuje tudi začetek kampanje #OurStories, ki pripoveduje zgodbe o programih in projektih, ki jih podpirata Norveški finančni mehanizem in Finančni mehanizem EGP. Projekti prikazujejo cilj nepovratnih sredstev in njihov vpliv na terenu – pomagajo pri ustvarjanju bolj zelene, demokratične in vključujoče Evrope.

Več informacij o projektih najdete tukaj, o programih Finančnega mehanizma EGP in Norveškega finančnega mehanizma pa tukaj.

Vir: Urad za finančne mehanizme

Nepričakovan dosežek projekta PreseNEETi se

22. september 2023 – Norveška delegacija je v sklopu projekta PreseNEETi se med 12. in 14. septembrom 2023 obiskala Celje, Ljubljano in Maribor, kjer je spoznavala dobre prakse dela z mladimi, ki se soočajo s težavami v duševnem zdravju, in populacijo NEET (mladi do 29 let, ki se ne izobražujejo, so nezaposleni in se ne usposabljajo).

Lanskoletni študijski obisk Norveške v okviru projekta PreseNEETi se, ki je podprt s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma, je nepričakovano prinesel prve konkretne rezultate na področju krepitve bilateralnega sodelovanja med državama, ki jih v sami prijavi niti niso predvidevali. Ljudska univerza Celje je namreč gostila norveško delegacijo iz organizacije Od žrtve do bojevnika, katero so slovenski partnerji spoznali na študijskem obisku Norveške, Norvežani pa so obisk na lastno pobudo zdaj vrnili.

skupina ljudi sedi v učilnici v U obliki in posluša predavanje
Obisk norveške delegacije v Sloveniji © Ljudska univerza Celje

Osmim predstavnikom omenjene organizacije in lokalne oblasti občine Hå iz bližine mesta Stavanger so v treh dneh organizirali predstavitve organizacij in inštitutov, ki se ukvarjajo z mladimi, starimi do 29 let. Gostje so najprej pridobili vpogled v delo Ljudske univerze Celje, vključno s projektom PreseNEETi se, ter v druge programe za delo z mladimi. Prav tako so se srečali z mladimi in njihovimi mentorji v programu PUM-O+, obiskali Inštitut Vir, NIJZ pa jih je navdušil s programom To sem jaz.

V Ljubljani so člani norveške delegacije spoznali delovanje Slovenske filantropije in pomen vključevanja v prostovoljstvo. Obiskali so tudi Skupnostni center Borc, ki deluje pod okriljem javnega zavoda Mladi zmaji. Zadnji dan so v Vetrinjskem dvoru v Mariboru s Katarino Babič in Katjo Sreš namenili spoznavanju socialnega podjetništva. Potekala je tudi delavnica za obdelavo vtisov in razmišljanje o samem obisku, ki jo je preko platforme Zoom vodil norveški partner v projektu, Veiledernettverket NOSCO, in na kateri so gostje poudarili, da je organizirani program presegel njihova visoka pričakovanja. Dan so zaključili s prijetnim druženjem in razpravo o naslednjih korakih sodelovanja.

Skupina ljudi sedi v krogu in se pogovarja.
Obisk norveške delegacije v Sloveniji © Ljudska univerza Celje

Izmenjava izkušenj med Norveško in Slovenijo je pokazala, da se obe državi soočata z enakimi izzivi pri delu z mladimi, ki imajo težave v duševnem zdravju. Veseli dejstvo, da se obe državi osredotočata na opolnomočenje mladih in krepitev njihove identitete, namesto na zgolj diagnosticiranje. V obeh državah ima velik pomen tudi delo z družinskim okoljem mladega človeka.

Partnerji projekta PreseNEETI se so v preteklih dneh dokazali, da se lahko tudi Norvežani od njih veliko naučijo. Norveška delegacija se je vrnila domov z obilico novih idej in željo po nadaljnjem sodelovanju na področju dela z mladimi, ki se spopadajo z duševnimi težavami in katerim ustaljeni sistem ni pisan na kožo. Prav tako se slovenski partnerji v projektu PreseNEETi se, Ljudska univerza Celje, Univerza v Mariboru, Zavod RS za zaposlovanje in Mladinski svet Slovenije, veselijo nadaljnjega sodelovanja in delovanja na tem pomembnem področju.

Avtor: Ljudska univerza Celje, nosilec projekta PreseNEETi se

Skupina ljudi v predelanem avtobus
Obisk norveške delegacije v Sloveniji © Ljudska univerza Celje

Predjama: Skok za 12 odstotnih točk v uporabi trajnostne mobilnosti

21. september 2023 – V okviru projekta Predjama Sustainable, ki je podprt s sredstvi Finančnega mehanizma EGP, so preverjali uspešnost izvedenih ukrepov mobilnostnega načrta. Rezultati ponovitvenega monitoringa so pokazali povečanje uporabe trajnostnih oblik mobilnost na območju turistične destinacije Predjama.

Skupni cilj partnerjev projekta Predjama Sustainable, Občine Postojna, Postojnske jame d.d., IPOP in Občine Strand iz Norveške, je vzpostaviti rešitve za velike prometne obremenitve zaradi obiskovalcev vasi Predjama in ob tem povečati uporabo trajnostnih oblik mobilnosti za 5 odstotnih točk. Po enoletnem ponovitvenem monitoringu prometnih in turističnih tokov na turistični destinaciji Predjama, je rezultat potrdil uspešnost izvedenih ukrepov mobilnostnega načrta. Uporaba trajnostnih oblik mobilnosti se je namreč povečala za kar 12 odstotnih točk in presegla želeni cilj.

Kako je potekala ponovitev monitoringa dnevnega obiska Predjame?

V raziskavi o turističnem obisku v Predjami so uporabili enako metodo kot lansko leto. Zabeležili so prihode in odhode vozil ter obiskovalcev iz Predjame v enem dnevu, nato pa te podatke primerjali z lanskimi. Štetje je potekalo sončnega 8. avgusta 2023, ki je bil izbran zaradi primerljivih vremenskih pogojev s prejšnjim letom. Kljub visoki sezoni v avgustu je bila ta izbira namenjena običajnemu dnevu, ne pa vrhuncu turistične sezone, saj se je ugotovilo, da oblačno in deževno vreme privablja več obiskovalcev.

Štetje je potekalo od 8. do 20. ure na zgornjem parkirišču v Predjami in ob cerkvi Žalostne Matere božje. Vozila so bila fizično zabeležena v predhodno pripravljene tabele, kjer so bili vneseni časi prihoda in odhoda, tip vozila ter število oseb v vozilu. Registrska številka je služila kot identifikator vozila, ki so bila razdeljena na različne kategorije, vključno z osebnimi avtomobili, kombiniranimi vozili, avtodomi, motorji, avtobusi, kolesi, ter tudi pešci, pri čemer je bilo težko ločiti pešce, ki so prišli iz parkirišča do gradu, od tistih, ki so hodili vse do Predjamskega gradu. Štetje je izvajalo šest lokalnih dijakov in študentov v dveh izmenah. Rezultati te študije so pomembni za razumevanje obiska turistov v Predjami in spremljanje sprememb v obisku skozi čas.

Katere spremembe so bile vzpostavljene v enoletnem obdobju?

V letošnji turistični sezoni so bile uvedene spremembe v Predjami z namenom povečanja trajnostnih obiskov brez zmanjšanja turističnega obiska. Glavni ukrepi so se izvajali v okviru projekta Predjama Sustainable. Na parkiriščih so se spremenile cene parkiranja, z zapornicami na spodnjem parkirišču in urnim plačilom prek parkomata, odvisnim od časa bivanja v Predjami. Dnevne parkirnine na drugih parkiriščih so se rahlo zvišale.

Za spodbujanje uporabe shuttle avtobusa se je ponudba razširila na dve dodatni liniji, od katerih je ena brezplačna, financirana iz projekta Predjama Sustainable, deluje pa izven poletne sezone. Druga linija obratuje med Planino in Predjamo v času visoke turistične sezone (julij, avgust). Avtobusna linija med Postojnsko jamo in Predjamo ostaja nespremenjena in je prilagodljiva glede na potrebe.

Označili so nove kolesarske in pešpoti ter pripravili okoljske izjave v treh jezikih za ozaveščanje obiskovalcev o trajnostni mobilnosti. Uvedli so tudi spletno stran in oglaševanje na socialnih omrežjih ter Googlu, da spodbudijo obiskovalce k uporabi trajnostnih načinov prevoza. Interaktivni zasloni znotraj Parka so privabili pozornost obiskovalcev, voznike avtodomov pa so usmerjali k shuttle avtobusu. Povečali so nadzor nad parkiranjem in postavili varnostne ograje ob cesti med Pristavo in Predjamo.

Kakšni so bili rezultati monitoringa?

V letošnjem monitoringu v Predjami je bilo zabeleženih 858 vozil, vendar niso upoštevali 81 vozil (9%), ki so se takoj obrnila, ter vozil lokalnih prebivalcev in zaposlenih (2%). Tako je končno število vozil znašalo 756. Na dan monitoringa je bilo v Predjami 170 vozil manj in 191 obiskovalcev več kot leto prej. Kljub 120 manjšemu številu avtomobilov, ti še vedno predstavljajo 78% vseh vozil, pri čemer je zanje značilno, da so bili bolje zasedeni (2,7 potnika na avto) in so prispevali 53% vseh obiskovalcev.

Kombiji so prevažali 5% obiskovalcev, z 45 kombiji in 148 potniki, kar je enak odstotek kot lani, vendar je bila zasedenost nekoliko manjša (povprečno 3,3 ljudi na vozilo). Počitniških kombijev in avtodomov je bilo 32 manj kot lani (34), s 93 potniki (3% obiskovalcev). Zasedenost je bila podobna kot pri avtomobilih, 2,7 oseb na vozilo, vendar večja kot lani. Motoristi so težje sledljivi, vendar so zabeležili 26 motorjev s 54 potniki (2% obiskovalcev). 24 avtobusov, od tega 18 shuttle busov, je prispevalo 1052 potnikov (35% vseh obiskovalcev), kar je precej več kot lani. Povprečen čas obiska za obiskovalce, ki so prišli z avtom, avtodomom ali motorjem, je znašal 1 uro in 35 minut, kar je skoraj enako kot lani.

Zabeleženih je bilo 10 kolesarjev, vključno z otroki v otroških sedežih, kar je manj kot lani. Število pešcev, ki so prišli peš do Predjame, se je povečalo za 2 odstotni točki, vendar obstaja možnost napake pri merjenju.

Če se sešteje trajnostne oblike mobilnosti – pešce, kolesarje in potnike na avtobusu, je pot do Predjamskega gradu opravilo na trajnostni način 1137 oseb oz. 38 % obiskovalcev. To je 12 odstotnih točk več kot lani, ko je bilo trajnostnih 26 % obiskovalcev. Cilj projekta Predjama Sustainable (izboljšanje uporabe trajnostnih oblik mobilnosti za dostop do Predjame za vsaj 5 odstotnih točk) je bil torej dosežen.

Ključne ugotovitve

Veliko večji delež obiskovalcev je v Predjamo prišel z avtobusi namesto z avtomobili in avtodomi.

Z upravljanjem prometa na poti do in v Predjami, z zagotavljanjem alternativ avtomobilu in njihovim komuniciranjem, se lahko z manj vozili v Predjamo prepelje enako oziroma celo več ljudi. Ukrepi ne vplivajo na številčnost in trajanje obiska Predjame.

Vir: Občina Postojna

Uporabna gradiva projekta VIS A VIS

20. september 2023 – V okviru projekta so pripravljeni dokumenti za podporo zaposlenim s področja vzgoje in izobraževanja ter delodajalcem pri vključevanju in zaposlovanju oseb z avtizmom.

Pomoč osebam z avtizmom na ravni države je pomanjkljiva, zato projekt VIS A VIS vzpostavlja model povezovanja deležnikov na lokalni in nacionalni ravni ter povečuje kompetence učiteljev, izvajalcev usposabljanj ter delodajalcev za delo in življenje oseb z avtizmom. Prek institucionalnega sodelovanja projekt prispeva k vzpostavitvi varnega, ustvarjalnega, odprtega, interaktivnega, inovativnega in spodbudnega okolja za osebe z avtizmom, modernizira pristope za njihovo poučevanje in prispeva k izboljšanju njihovih zaposlitvenih možnosti.

V okviru projekta se izvajajo izobraževanja za omenjene ciljne skupine, v polnem zagonu je tudi pilotna zaposlitev osebe z avtizmom pri enem od projektnih partnerjev.

Strokovnim delavcem s področja vzgoje in izobraževanja ter delodajalcem, ki se srečujejo z osebami z avtizmom, so v okviru projekta na voljo uporabna gradiva na povezavah:

Projekt VIS A VIS je podprt s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma v okviru programa Izobraževanje – krepitev človeških virov. V projektu sodelujejo Zveza nevladnih organizacij za avtizem Slovenije kot nosilec projekta ter projektni partnerji Šentprima – zavod za rehabilitacijo in izobraževanje, Alma Mater Europaea – Evropski center Maribor, OŠ Kozara Nova Gorica, MIK d. o. o. in norveški Fjæran-Granum’s Top Competence Service.

Didaktične igrače iz reciklirane plastike

18. september 2023 – V okviru projekta NovIKroG, ki je podprt s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma, so med 1. majem in 16. junijem 2023 v dolenjskih šolah, vrtcih in drugih javnih ustanovah zbirali odpadne baterije in plastične embalažo. Sodelujoče šole in vrtci so zbrali 282,2 kg odpadne embalaže. Uporabni odpadni embalaži so vdihnili nov smisel in iz nje izdelali 70 didaktičnih igrač in 500 knjižnih kazal za vrtce.

Sodelujoče šole in vrtci so na dogodku, ki je potekal 14. septembra 2023 v prostorih Podjetniškega inkubatorja Podbreznik, prejeli priznanje za sodelovanje in vzorčne izdelke, ki so nastali iz zbrane odpadne embalaže. Udeležence dogodka je uvodoma pozdravil direktor Razvojnega centra Novo mesto Franci Bratkovič, ki je poudaril, da se v Razvojnem centru v okviru projekta NovIKroG vzpostavlja Krožni inovativni center. Glavni namen tega centra je uvajanje načel krožnega javnega naročanja v javne ustanove ter gospodarske družbe, ki bodo aktivno sodelovale v lokalnem okolju, s ciljem vzpostavitve koncepta krožnega gospodarstva in učinkovitega upravljanja zaprtih snovnih tokov. Nagovor je sklenil s poudarkom na nujnosti trajnostnega ravnanja, kjer je prvi korak zmanjšanje porabe energije in surovin.

Ekran z akronimom projekta NOVI KROG, zraven stoji gospod, ki govori, pred njim na stolu sedijo poslušalke
Udeležence dogodka je nagovoril direktor Razvojnega centra Novo mesto Franci Bratkovič © Projekt NovIKroG

Predstavnica Knofa Mojca Žganec Metelko je na dogodku predstavila rezultate zbiralne akcije, katere cilj je bil, da se v lokalnem okolju sklenejo snovne zanke. To pomeni, da se materiale, ki bi sicer končali med odpadki, ponovno uporabi oziroma iz njih izdela predmete, ki jih bodo sodelujoče organizacije koristno uporabile. Skupno je bilo zbranih 282,2 kg odpadne embalaže, od tega  84,20 kg neprimerne embalaže oz. drugih vrst odpadkov, kar nakazuje, da je potrebna večja ozaveščenosti glede poznavanja različnih tipov odpadne plastike. Preostalih 198 kg odpadne plastike so v FabLab KNOF predelali z uporabo različnih tehnoloških postopkov, ji vdahnili nov smisel in izdelali 70 didaktičnih igrač ter 500 knjižnih kazal. Te izdelke bodo prejeli vrtci in šole, ki so sodelovali v zbiralni akciji. Izdelki so narejeni iz 100 % reciklirane plastike ter tako predstavljajo pomemben korak k trajnostnemu razmišljanju in ponovni uporabi materialov. Na dogodku so predstavniki šol in vrtcev že prejeli vzorčne izdelke in priznanja za sodelovanje v zbiralni akciji.

Skupina poslušalcev, ki sedijo na stolih
Udeleženci na dogodku. © Projekt NovIKroG

Glavni namen zbiralne akcije je bil ozaveščanje ljudi o možnostih recikliranja plastike in hkrati izobraževanje o pomenu lokalnih snovnih zank. Partnerji projekta NoviKroG so si prizadevali spodbuditi otroke k razmišljanju o usodi odpadkov po odlaganju ter iskanju rešitev za trajno kroženje materialov v našem okolju. S to akcijo so želeli preizkusiti izzive in priložnosti uvajanja delujočih snovnih zank v lokalnem okolju, s čimer smo prispevali k spodbujanju trajnostnega ravnanja z odpadki v našem okolju.

V projektu NovIKroG sodelujejo Mestna občina Novo mesto kot nosilec projekta in projektni partnerji Fakulteta za industrijski inženiring Novo mesto, Razvojni center Novo mesto, Zavod KNOF, Komunala Novo mesto in Nord University z Norveške. Projekt lahko spremljate tudi na spletni strani novikrog.si.

Vir: Projekt NovIKroG

ReMOBIL in Evropski teden mobilnosti 2023

14. september 2023 – Evropski teden mobilnosti, katerega vodilna tema bodo »Varčne poti«, bo tradicionalno potekal med 16. in 22. septembrom. Spodbujal bo k zmanjševanju rabe energije v prometu, v središče pozornosti na nacionalni ravni pa bo postavil tudi odstranjevanje ovir na površinah za pešce in kolesarje. Za trajnostno mobilnost si prizadevajo tudi projekti, ki se izvajajo v okviru programa Blaženje podnebnih sprememb in prilagajanje nanje. Eden izmed njih je projekt ReMOBIL: Regionalni centri MOBILnosti, ki bo aktivno vključen v Evropski teden mobilnosti.

Glavni cilj projekta ReMOBIL je dolgoročno zmanjševanje negativnih okoljskih učinkov prometa, ki so posledica neuporabe trajnostnih oblik mobilnosti tako na lokalni, regionalni,  kot tudi državni ravni ter dolgoročno izboljšanje upravljanja trajnostne mobilnosti. Prek prenosa dobrih praks iz tujine projektni partnerji prioritetno naslavljajo vzpostavitev učinkovitega načrtovanja trajnostne mobilnosti v regijah vključenih v projekt. V ta namen so zasnovali model regionalnega upravljanja mobilnosti in oblikovane smernice za upravljanje mobilnosti na regionalni ravni ter priporočila za uskladitev zakonodaje. Model bo preizkušen v okviru šestih regionalnih centrov mobilnosti, ki se jih bo vzpostavilo v sklopu projekta.

Naveličani zastojev? Pa saj se da tudi s kolesom!

Projektni partner RRA LUR vabi na okroglo mizo Naveličani zastojev? Pa saj se da tudi s kolesom! Okrogla miza je del dogodka Future Zero in bo potekala v soboto, 16. septembra 2023, med 11. In 12. uro na Kongresnem trgu v Ljubljani. Na okrolgi mizi bodo razpravljali o tem, kako bi lahko več ljudi na delo potovalo brez avta in katere nove kolesarske in železniške povezave se obetajo v naslednjih letih.

Dogodek Future Zero obljublja veliko zabave, preizkušnjo različnih e-vozil in celo tekmo s poganjalčki za najmlajše, RRA LUR pa bo promovirala svojo najljubšo izbiro – kolesarjenje! Na dogodek se vam še posebej splača prikolesariti, saj lahko kolo kadarkoli med 10. in 17. uro v popravilo prepustite serviserju kar na licu mesta, sami pa uživate v sejemskih aktivnostih. Skozi zabaven izziv si boste lahko priigrali lepe in uporabne izdelke, na voljo pa bo tudi e-kolo, da se prepričate, kako zelo udobno vožnjo omogoča!

Vabilo na okroglo mizo Naveličani zastojev? Pa saj se da tudi s kolesom!

Dan kolesarstva in predavanje o trajnostni mobilnosti na Krasu

Projektni partner Regionalni razvojni center Koper, v vlogi Regijskega centra mobilnosti Istra Brkini Kras, ob Evropskem tednu mobilnosti 2023 z namenom promocije trajnostne mobilnosti in ozaveščanja o pomenu varčnejšega načina prevoza v sredo, 20. septembra in v petek 22. septembra 2023 organizira dan kolesarstva in predavanje o trajnostni mobilnosti na Krasu. V sredo 20. Septembra 2023 pa bodo predstavili Regijski center mobilnosti Istra Brkini Kras.

Program je dostopen tukaj.

Na Gorenjskem testne vožnje z e-invalidskimi vozički in e-skuterji

Projektni partner RRA Gorenjske – BSC Kranj so za Evropski teden mobilnosti pripravili program s predstavitvami in testnimi vožnjami z e-invalidskimi vozički, e-skuterji in drugimi pomagali, ki ga bodo v sodelovanju z občinami oziroma domovi starejših občanov izvedli v soboto 16. septembra v atriju Občine Tržič, 20. septembra v Domu Petra Uzarja Tržič – Enota Naklo in v petek 22. septembra2023 v Domu upokojencev Kranj.

Z izbranimi skupinami članov društev upokojencev bodo pilotno izvedli kolesarsko štafeto, ki bo promovirala in povezala sistem souporabe koles Gorenjska.bike, Gorenjsko kolesarsko omrežje in javni potniški promet, sočasno pa bodo ekipe evidentirale tudi črne točke na predlaganih trasah.

V akciji Nakupujem s kolesom pa bodo, z namenom promocije lokalne pridelave hrane in čim krajših dobavnih poti, obiskali tri gorenjske kmetije, ki so specializirane za ekološko pridelavo. Nakupovalni izleti se bodo, glede na vremenske razmere, predvidoma izvedli med 22. septembrom in 6. Oktobrom.

Več informacij je na voljo tukaj ali tukaj.

Kolesarjenje za dober namen

Posoški razvojni center skupaj z Občino Tolmin v soboto, 16. septembra 2023, vabi na dobrodelno kolesarjenje in pohod. Občina Tolmin bo namreč prekolesarjene in prehojene kilometre vseh udeležencev dogodka pretvorila v donacijo za šolske sklade. Kolesarje bo spremljal tudi policist na kolesu.

Več informacij je na voljo tukaj.

V projekti ReMOBIL, ki je podprt s sredstvi Finančnega mehanizma EGP, sodelujejo Posoški razvojni center kot nosilec projekta in projektni partnerji Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, BSC Kranj – Regionalna razvojna agencija Gorenjske, Regionalni razvojni center Koper, Regionalna razvojna agencija za Podravje – Maribor, RRA Koroška, Regionalna razvojna agencija za Koroško regijo, AMZS, Ljubljanski urbanistični Zavod in norveški partner Viken fylkesmommune / Viken County Coucil.

Prožnost delovnega časa: Krepitev moči sodobne delovne sile

14. september 2023 – V okviru projekta Prometej, katerega glavni cilj je opolnomočenje zaposlenih s preizkušenimi ukrepi za usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, so projektni partnerji temeljito raziskali tematike, ki imajo ključen vpliv na delo in dobro počutje zaposlenih v današnjem delovnem okolju.

Sodobna podjetja prepoznavajo potrebo po inovativnih pristopih k organizaciji delovnega časa, ki omogočajo boljše ravnotežje med profesionalnim in zasebnim življenjem ter obenem povečujejo produktivnost in kreativnost zaposlenih. Te spremembe vključujejo »pravico do odklopa«, možnost dela na daljavo in prilagodljiv delovni čas, ki skupaj ustvarjajo izjemno spodbudno delovno okolje.

Pravica do odklopa

Zaposleni imajo pravico, da se izven svojega uradnega delovnega časa popolnoma odklopijo od službenih obveznosti. Ta svoboda omogoča zaposlenim, da si ponovno napolnijo baterije, izboljšajo svoje duševno zdravje ter razvijajo kreativne zamisli. Posledično se dviguje raven motivacije in zadovoljstva z delom, kar pomembno prispeva k bolj zdravemu in produktivnemu delovnemu okolju.

Možnosti dela na daljavo

Sodobne tehnologije omogočajo podjetjem, da svojim zaposlenim ponudijo možnost dela na daljavo. Ta pristop ne samo, da spodbuja prožnost, ampak tudi omogoča, da zaposleni izkoristijo svoje delovne ure bolj učinkovito. S tem se izboljšuje produktivnost in omogoča boljše usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja.

Prilagodljiv delovni čas

Uporaba drsečega delovnega časa, prilagodljivih izmen in individualnih urnikov postaja vse bolj razširjena praksa v modernem poslovnem svetu. To omogoča zaposlenim večji nadzor nad svojim delovnim časom in boljšo prilagoditev svojim potrebam. Posledično se povečuje zadovoljstvo pri delu ter uspešnost zaposlenih, kar koristi tako podjetju kot posameznikom.

Čeprav se ob tem pojavljajo izzivi, kot so izboljšana komunikacija med sodelavci in preprečevanje izgorelosti, je ta sprememba v delovnem okolju obetavna. Krepi ne le moč sodobne delovne sile, ampak tudi raznolikost in harmonijo v delovnem okolju. To je korak naprej v gradnji bolj zdravih, produktivnih in trajnostnih organizacij, ki se znajo prilagajati izzivom sodobnega poslovnega sveta.

V projektu Prometej, ki je podprt s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma, sodelujejo Ameriška gospodarska zbornica – AmCham Slovenija kot nosilec projekta in projektni partnerji IPES – Inštitut za proučevanje enakosti spolov Maribor, Merkur trgovina, Riko, Knauf Insulation, Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije,  A1 Slovenija, AMZS, Oddelek za sociologijo Filozofske fakultete (Univerza v Mariboru) in Norveška avtomobilska fundacija.

Vabljeni tudi k obisku spletne platforme PROMETEJ.

Vir: ZJSRS

Podjetniška aktivacija mladih in usposabljanje šolskih podjetniških mentorjev

13. september 2023 – Partnerji projekta PoMP, ki je podprt s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma, so začeli z aktivacijo mladih. Na pilotnem start-up dogodku so mladi imeli možnost razvijati podjetniške ideje, hkrati pa so krepili nekatere ključne kompetence vseživljenjskega učenja. Med temi izstopa podjetnostna kompetenca, ki postaja ena osrednjih kompetenc vseživljenjskega učenja v prihajajoči vseobsegajoči prenovi učnih načrtov v slovenskem osnovnem in srednjem izobraževanju.

Podjetniška aktivacija mladih

V sredo, 6. septembra  2023, so projektni partnerji, skupaj z učitelji/mentorji in dijaki Šole za ekonomijo, turizem in kmetijstvo Ptuj (ŠETK) izvedli start-up izziv. Skupaj z dijaki so iskali ideje in jih razvili v podjetniške ideje. Trdne temelje so podjetniškim idejam postavili s pripravljenim poslovnim modelom CANVAS. Dijaki bodo svojo poslovno idejo predstavili oziroma pitch-ali pred občinstvom in komisijo. Najboljši se bodo udeležili na Festival pitchev, ki se bo odvijal v letu 2024.

Aktivacija učencev in dijakov v projektu PoMP bo pomembno pripomogla k usposabljanju učiteljev, saj bodo učitelji le z izkustvenim učenjem dosegli globoko učenje kompetence podjetnosti, da bodo lahko tudi po zaključku projekta delovali samostojno. Še bolj pa je aktivacija pomembna za mlade same, ker bodo v okviru podjetniških dogodkov znotraj projekta z izkustvenim učenjem krepili svojo kompetenco podjetnosti, izboljšali bodo svoj odnos do podjetnosti in svojo podjetniško samo-učinkovitost ter povečali svoj podjetniški namen.

skupina učencev v učilnici sedi za mizami in posluša predavateljico
Oblikovanje podjetniških idej na start-up izzivu v okviru aktivacije mladih v sklopu projekta PoMP. © ZRC Bistra – Ptuj

Akademija PoMP za učitelje/mentorje iz osnovnih in srednjih šol

Namen Akademije PoMP, ki je v slovenskem prostoru nova storitev, je usposobiti učitelje/mentorje za svetovalno in mentorsko delo z mladimi na področju podjetništva in podjetnosti. Program PoMP predstavlja skupek praktičnih orodij in sodobnih metodologij za učenje podjetništva in podjetnosti med mladimi z vzporedno uporabo učnega gradiva – interaktivnega priročnika PoMP. Ena izmed novosti tega usposabljanja je bila uvedba predhodnega spletnega usposabljanja. Partnerji projekta PoMP so razvili vsebinsko bogate materiale o podjetnosti, razdeljene v 8 modulov, ki so pokrivali celoten spekter znanj, potrebnih za učinkovito poučevanje podjetniških vsebin v šoli.

V okviru projekta bo skupaj izvedenih 5 Akademij PoMP. Akademije PoMP, v organizaciji Razvojnega centra Novo mesto, se je v avgustu na primer udeležilo 21 učiteljev iz 10 osnovnih in 3 srednjih šol iz Novega mesta in okolice. Spletno usposabljanje je bilo nadgrajeno še s praktičnim delom v živo v Podjetniškem inkubatorju Podbreznik. Tam so se učitelji skozi vaje in delavnice poglobili v razumevanje elementov poslovnega modela ter predvsem pomen empatije pri razvoju poslovne ideje.

Gasilska slike udeležencev dogodka pred stavbo, zraven tudi predstavitveni pano
Udeleženci Akademije PoMP v Novem mestu. © Razvojni center Novo mesto

Več o projektu PoMP

Projekt Podpora mladim v podjetništvu – PoMP, izvaja pet slovenskih partnerjev (ZRS Bistra Ptuj, Primorski tehnološki park, Razvojni center Novo mesto, Tehnološki park Ljubljana in Saša inkubator) in norveški partner Norwegian University of Science and Technology (NTNU) z namenom vzpostaviti celovito in trajno podporno okolje, ki spodbuja slovenske osnovnošolce in dijake k iskanju podjetniških idej in oblikovanju poslovnih modelov, ter jim nudi potrebna podjetništva znanja za razvoj podjetnostne kompetence. Oblikovali so Akademijo PoMP za pomoč učiteljem in vseslovensko mrežo podpornih institucij.

Dekle pred zidom na katerem so računalniško dodane različne podobe (pismo, raketa, računalnik, žarnica), ki nakazujejo na razmišljanje
© Razvojni center Novo mesto

Projekt si prizadeva za dva ključna cilja: (1) izboljšanje podjetnostnih kompetenc učiteljev/mentorjev, s čimer se želi izboljšati njihove strokovne in pedagoške spretnosti na področju poučevanja podjetnosti, ter (2) povečanje podjetnostnih kompetenc med mladimi, s čimer se želi okrepiti njihove možnosti za zaposlitev ali samozaposlitev.

Glavne ciljne skupine so: (1) učenci/dijaki, (2) njihovi učitelji/mentorji, (3) ravnatelji, (4) osebje partnerjev projekta, ki bodo tekom projekta izboljšali svojo podjetnostno kompetenco, (5) podporne in izobraževalne institucije ter (6) zainteresirani posamezniki, ki se bodo vključili v mrežo podpornega okolja z namenom trajne podpore mladim tudi v manj dinamičnih okoljih.

Vir: projekt PoMP in RC NM

Skip to content