Norveški finančni mehanizem in Finančni mehanizem EGP 2014–2021
Sodelujemo za zeleno, konkurenčno in vključujočo Evropo.

Pust šolski hodnik je dobil novo podobo

30. november 2023 – V okviru projekta Šola prenove za nove generacije, ki je sofinanciran s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma, so na Osnovni šoli Ivana Groharja v torek, 21. 11. 2023, otvorili didaktični kotiček – galerijo Pod Homanovo lipo. Galerijo Pod Homanovo lipo so si najprej ogledali učenci šole, ki so na licu mesta potovali v del škofjeloškega mestnega jedra in doživeli kotiček kot prostor, za druženje in izobraževanje o kulturni dediščini na prijeten in zanimiv način.

Razstava na šolskem hodniku. Slike kulturne dediščine: vrata, okna in fasade.
© Šola prenove za nove generacije

Namen nove podobe in nove vsebine šolskega hodnika je spoznavanju kulturne dediščine lokalnega prostora, kjer bodo lahko učenci in učenke, pa tudi ostali obiskovalci in obiskovalke šole, s pomočjo prizadevnih učiteljev in učiteljic spoznavali, da je kulturna dediščina lahko zanimiva, ustvarjalna in tudi brezčasna. Galerijo sta ustvarjali profesorica likovne umetnosti Petra Primc Marko z Osnovne šole Ivana Groharja in Neža Gubanc z ekipo iz Srednje šole za lesarstvo (ŠCŠL) ob podpori projektnih partnerjev iz Fakultete za humanistične študije Univerze na Primorskem, Zavoda za varstvo kulturne dediščine, Občine Škofja Loka in Združenja zgodovinskih mest Slovenije.

Ob tem profesorica Petra Primc Marko pravi: »Želela sem poustvariti prostor, ki bi združeval ljudi in kulturno dediščino na prijeten način, kot da se sprehajaš čez mesto, pogledaš v izložbo, se družiš in hkrati izobražuješ. Prostor, kjer bi lahko učenci tudi sami prispevali in se izobraževali in izobraževali druge.«. Dodaja še, da ima galerija tudi velike upe za prihodnost, saj »morda bodo prav učenci, ki so znanja kulturne dediščine pridobili v šoli, to znanje negovali, se dodatno usposabljali, imeli interes in morda nekoč sami prenašali znanje na nove generacije v galeriji Pod Homanovo lipo,«, zaključuje profesorica.

Dogodka se je udeležila tudi vodja projekta Mateja Hafner Dolenc, generalna sekretarka Združenja zgodovinski mest Slovenije. Ob tej priložnost se je zahvalila ravnatelju Marku Primožiču, ekipi Osnovne šole Ivana Groharja ter profesorici Petri Primc Marko. Izpostavila je predvsem aktivno sodelovanje in izrazila veselje, da se kulturna dediščina na zabaven in zanimiv način povezuje z otroki že zgodaj, saj le tako lahko krepijo svoj odnos do nje.

Učenci in ostali udeleženci dogodka so imeli priložnost, poleg ogleda galerije, videti tudi kolaž fotografij arhitekturnih elementov starega mestnega jedra. Kolaž je nastal pod roko učiteljic in učencev pri likovni umetnosti 7. razreda. Poleg fototapete je bila zvezda kotička prva razstava na temo tlaka in skrila. Navzoči so se sprehodili mimo vzorcev tlaka, ki so jih pod strokovnim vodstvom izdelali učenci pri izbirnem predmetu likovnega snovanja. Tako so si udeleženci ogledali še prostor, kjer so bili razstavljeni na ogled izdelki iz skrila, ki se skozi preteklost do današnjega časa uporablja za kritino. Izdelki so nastali na delavnici, kjer so se učenci učili stare obrti obdelave skrila.

Razstava na šolskem hodniku z naslovom S preteklostjo bogatimo sedanjost. Ženska na sliki gleda v pametni telefon.
© Šola prenove za nove generacije

Projekt Šola prenove za nove generacije soustvarja nosilec projekta Združenje zgodovinskih mest Slovenije, s projektnimi partnerji Univerza na Primorskem, Javni zavod Republike Slovenije za varstvo kulturne dediščine, Osnovna šola Ivana Groharja, Občina Škofja Loka, MAGMA Geopark AS (NOR) in Šolski center Škofja Loka.

VIR: Šola prenove za nove generacije

Skip to content